Reklam
Reklam
istanbul escort

Hakan Gerçek “Sahnede en önemli kurallardan birisi kendini gözlemleyebilmek. "

“Sahnede en önemli kurallardan birisi kendini gözlemleyebilmek. Kontrol etmektir. Bir dış göz olarak içimden kendime bakmaya çalışıyorum. Ne kadar başarılı oluyorum bilemiyorum. Oyunculuğun en önemli kurallarından biri bu. Kendinize, bedeninize duygularınıza hâkim olabilmek ve bunu kontrol altında tutarak seyirciye ulaşabilmek.” Diyen Hakan Gerçek ile yaptığımız güzel ve keyifli söyleşiyi haberimizin devamında okuyabilirsiniz.

Hakan Gerçek    “Sahnede en önemli kurallardan birisi kendini gözlemleyebilmek.
Bu içerik 1493 kez okundu.
Reklam

 

 

 

 

Söyleşi: Onur Sancak

 

 

 

Bize kendinizle ilgili neler söylersiniz?

Oyuncuyum. Yaklaşık yirmi üç yirmi dört senedir oyunculuk yapıyorum. Kenter tiyatrosunda yirminci yılım bitiyor bu sezon. Okurken Kenter tiyatrosunda başlamıştım. O günden bu güne ağırlık olarak tiyatro. Ama yanında seslendirme, dizi çalışmalarıyla geçiyor.

Hakan Gerçek sahnede kendini gözlemliyor mu?

Sahnede en önemli kurallardan birisi kendini gözlemleyebilmek. Kontrol etmektir. Bir dış göz olarak içimden kendime bakmaya çalışıyorum. Ne kadar başarılı oluyorum bilemiyorum. Oyunculuğun en önemli kurallarından biri bu. Kendinize, bedeninize duygularınıza hâkim olabilmek ve bunu kontrol altında tutarak seyirciye ulaşabilmek.

Mütevazı mı yaşıyorsunuz?

Olması gerektiği kadar yaşıyorum. Bunun için bir caba sarf etmiyorum. Benim yaradılışım böyle. Belki de gizliden gizliye etrafımda gördüğüm şeylere bir tepkide olabilir. Bu, şuan aklıma geldiği için söylüyorum. Bunu da tepki olsun diye yapmadım hiçbir zaman ben hocalarımdan böyle gördüm. Müşfik Kenter’in öğrencisiyim konservatuardan. Hocamdan böyle gördüm. Böyle olması gerektiğine inanıyorum ama ne yazık ki bizim ülkemizde ne kadar çok konuşursanız kendi hakkınızda ne kadar çok boş konuşursanız o kadar değerlenebiliyorsunuz. Ben öyle olmasına rağmen hiçbir zaman o yola girmedim. Ben kendi halimden her zaman memnun oldum.

Medyatik olan koltukları dolduran oyunculara iyi oyuncu denilebilir mi?

Denemez. Tabi ki zaten tiyatroda bu defalarca kanıtlandı. Medyatik diye oyunlar yapıldı onlarla. Görüldü ki hiç öyle bir şey olmuyor. Tiyatro çok başka bir şey. Siz çok iyi bir oyun çıkardığınız zaman seyircinin bir sürü nedenleri var gelmesinin ya da gelmemesinin. Bu medyatiklikle salonu doldurmak arasında bir bağ yok. Hele tiyatroda hiç yok.

Başarısızlık duygusunu yaşar mısınız?

Hayır. Bir tek şunu yaşarım. Ya başarısız olursam diye korkarım. Tanrıya şükürler olsun öyle bir başarısızlık durumu yaşamadım. Sahnede ya da oynadığım oyunlarda. Mükemmel oldu diye söylemiyorum. Ama bir başarısızlık da oldu diye söylemiyorum. Kendi mesleğimde çok dikkat ettim başarılı olmaya. Sadece ya olursam diye korkarım. Oda çok çalışmamı sağlar.

Hiçbir şey yapamıyorum diye düşündüğünüz anlar oluyor mu?

Oyunculuk anlamında mı?

 

Evet.

Yok. Hayır. Hiç öyle olmadı tiyatro anlamında dolu dolu geçen bir yirmi yıl var. Hiçbir zaman öyle hissetmedim. Mesela sinema filmi hiç yapmadım. Teklif geliyor ama ben beğenmiyorum. Senaryoları iyi bir sinema filmi yapmak istiyorum. Ama tiyatro anlamında hiç öyle bir boşluk yaşamadım.

 

Aynalara baktığınızda aynalar size neler söyler?

Aynalar gittikçe yaşlandığımı söylüyor. Yaşım epeyce ilerledi. Artık biz orta kuşak oyuncu olduk. Bir zamanlar gençtik. Hep otuz beş, otuz altı, kırk yaşlarında ağabeylerimiz vardı. Vay be derdik. Onlara bakardık. Ben sözünü ettiğim ağabeylerimin yaşını geçmiş durumdayım. Orta kuşak olduk. O beni mesleğimde bir yerlere götürüyor. Tad olarak deneyim olarak yinede insanı üzüyor.

Afacan bir tavrınız var. Gerçekte nasıldır Hakan Gerçek?

Arkadaşlarımın arasında gerçekten sevilirim. Ve biraz da öyle bilinirim. Daha doğrusu kimi zaman çok içine kapanık bir insanımdır. Kimi zaman çok yukarıda yaşayan bir insanımdır. İki uçta yaşayan bir insanım. Doğrudur. Espri yapmak, şaka yapmak hoşuma gider. Bizim işimiz öyle yapılabilen bir iş. Çok ciddiye alıyoruz. Ama aynı zaman da eğlencelide bir iş daha iyi olacağına inandığım için kendimi kasmadan, germeden çalışmanın en doğru olduğuna inanıyorum.

Sanatçılar her zaman aşık mıdır? Aşk onları nasıl besler?

Aşk derken ben tiyatroya, mesleğime aşığım. Ona ihanet etmek istemiyorum. Kendime dikkat etmeye çalışıyorum. Ne kadar dikkat edebiliyorsam aşk tabi ki çok besler. Sezgi, duygu bizi besleyen faktörler tabi ki. Mesleğe duyulan aşk insanlara duyduğumuz doğaya duyduğumuz aşk her zaman mesleğimiz açısından besliyor.

 

Hayatın ne kadarını ciddiye alıyorsunuz?

Tamamını. Her şeyini.

Oyunculuk zor iş. Bu zorlukla baş edemiyorum dediğiniz oldu mu?

Yok, hiç olmadı. Aksine iyi ki yapıyorum demişimdir hep. Hep dua ediyorum ki ölene kadar yapayım bunu.

 

Sizi diziler de göremiyoruz. Var mı dizi projesi?

Şu sıra bir iki proje vardı. Provalarımız yoğun geçtiği için olamadı. Bundan sonra olacak.

Memnun olmadığınız bir dizi oldu mu?

Televizyon da memnun olmadığım işler oldu. Bizim tiyatro yapabilmemiz için özel tiyatroda yaptığımız için bir yerden beslenmemiz gerekiyor. Bunu tabi ki özel kanallar açıldıktan sonra dizi yaparak onun öncesinde seslendirme yaparak geçiniyorduk. Daha doğrusu bazı işler içimize sinmiyor. Tiyatroda yaptığınızın onda birini yaptığınız zaman sizi mükemmel olarak görebiliyorlar.

Biraz yeni projelerinizden konuşalım.

Oyun daha çok yeni bir proje. Seyircinin çok sevdiğine inanıyorum. Diğer anlamda televizyonda bir iki proje var. Oda çok belirsiz. Senaryolarını okuduğum çok sevdiğim drama var. Özellikle drama yapmak istiyorum. Zaten komedi den daha çok. Günler ne getirecek bilemiyorum.

Benimle vaktinizi harcadığınız için çok teşekkür ederim.

Rica ederim. Ben teşekkür ederim.      

Reklam
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
İtalya- Pisa
İtalya- Pisa
 İtalya-Venedik
İtalya-Venedik