Reklam
Reklam

Therapy -Dark Cabaret

“Therapy-Dark Cabaret” (Terapi-Kara Kabare) izleyisicisini Weimar Almanyası’nın sanatsal enerjisi ile buluşturmayı amaçlayan, kara kabare janrının ender örneklerinden birini sahneye taşıyor. Weimar dönemi sadece Almanya için değil dünya için de bir geçiş dönemini temsil ediyor.

Therapy -Dark Cabaret
Bu içerik 727 kez okundu.
Reklam

 

 

Haber: Onur Sancak

 

 

Eserin tanıtımı

 

“Therapy-Dark Cabaret” (Terapi-Kara Kabare) izleyisicisini Weimar Almanyası’nın sanatsal enerjisi ile buluşturmayı amaçlayan, kara kabare janrının ender örneklerinden birini sahneye taşıyor. Weimar dönemi sadece Almanya için değil dünya için de bir geçiş dönemini temsil ediyor.

Müzik, tiyatro, edebiyat, dans, tasarım ve bilim alanında deneysel üretimlerin gerçekleştiği, düşüncenin en özgür ve siyasi tartışmaların en ateşli geçtiği bir dönem. Fritz Lang Metropolis (1927) filminde dünyanın geleceğini çizerken, yarattığı modern ve gotik atmosfer dönemin fonunu çok iyi yansıtıyor.

“Therapy-Dark Cabaret” eseri, bu modern ve gotik atmosfere hem şarkılarındaki sözlerle, hem bilinçaltımızdaki çatışmalara dokunan skeçlerle giriyor. Kimi zaman vodvile, kimi zaman burleske yaklaşan komik, garip ve düşündürücü bir şov sunuyor.

Tıpkı Weimar dönemi gibi dünyanın ve özellikle coğrafyamızın değişim içinde olduğu bir süreçteyiz. O enerjiyi hissediyoruz, biraz korku biraz heyecanla belki. Normali tartışmak için çok iyi bir zaman. Bilinçaltımızla ve aslında hayattan ne istediğimizle yüzleşme zamanı. Ama bunun için karanlık tarafta geçmek gerek. Kısa bir süreliğine. Hadi tutun elimizi gelin bizimle. Merak etmeyin her şey aramızda kalacak.

Eserin Künyesi

 

İngilizce adı: THERAPY–DARK CABARET

Türkçe adı: TERAPİ–KARA KABARE

Türü: Kara Kabare

Personel ve sanatçı sayısı:  1 yazar/yönetmen, 1 müzikal direktör, 1 dansçı, 3 oyuncu, 1 ışık/ses teknisyeni.

İçeriği: Terapi-Kara Kabare, 1966 The Cabaret müzikaline bir tribute parçasıyla (Wilkommen) başlar, seyirciye kara kabare janrını tanıtır ve eseri bir kabarenin ötesine taşıyan, skeçler yerine terapi seanslarının işlendiği sıradışı yapısını tanımlar. Akış, açılışı ve kapanışı yapan, seansları ve karakterleri birbirine  bağlayan bir sunucu (host) tarafından yönetilir. Seanslarda, 1 kadın ve 1 erkek oyuncu değişik karakterleri canlandırırlar. Seansların bazılarında piyano icrası eşliğinde danslar ve şarkılar yer alır. Kullanılan müziklerin çoğu “kara kabare” müzik janrına ait olup, yabancı parçalar Türkçe olarak yeniden düzenlenmiştir.

Amacı: Eserin amacı, seyirciyi 1930’lar kabare tiyatrosunun büyülü havasına taşımak, yarı interaktif bir yaklaşımla sahneyle bütünleşmelerini, sağlamak ve eğlence dozu yüksek, entelektüel olarak ilgi çekici ve düşündürücü konulara yöneltmektir. İşlenen terapi seansları gerçek vakaların incelenmesi neticesinde oluşturulmuştur. Böylece izleyicinin kendisini bazen terapist, bazen danışan pozisyonunda ama daha çok eğlenen ve sorgulayan bir konumda hissetmesi sağlanmıştır. 

Uygulama yerleri: Tüm tiyatro sahneleri, kongre ve sahne sanatları merkezleri (Türü itibariyle yemekli/içkili sahne düzenlemesi tercih sebebidir.)

Süresi: 120 dakika (2 Perde)

DEKOR ve TEKNİK DESTEK: Eserde dekor olarak 2 ahşap sandalye veya tabure ve 1 ahşap askılık kullanılmaktadır. Sahnede canlı müzik icrası için bir piyano bulunması gerekmektedir. Işık ve ses ekipmanları (küçük akustik sahneler hariç) kullanılmaktadır. İlerleyen süreçte video mapping veya projeksiyon ile desteklenmesi düşünülmektedir.

 

Bülent Usta

Yazar/Yönetmen

ODTÜ mezunu olup, University of Leeds’te master yapan Usta, yazı hayatına üniversite yıllarında karikatür çizmeye çalışarak başlamıştır. Çizime yeteneği olmadığını anlayınca sadece yazıya yönelmiştir. Kaleme aldığı 9 tane tiyatro oyunu vardır. “Rezervuar Kanişleri” İzmir DT, “Antrikot” Bursa DT tarafından sahnelenmiştir. “Giderayak” adlı oyunu Ankara Sanat  Tiyatrosu tarafından üç sezon boyunca sahnelenmiştir. Çeşitli oyunları halen özel ve üniversite tiyatrolarında sahnelenmektedir. “Sen Kaç! Ben Onları Oyalarım” adlı bir romanı bulunmaktadır.

Orkun Dökmeci

Prod. Amiri/Editör/Oyuncu

1978 doğumlu, TED Ankara Koleji ve ODTÜ Bilgisayar Mühendisliği mezunu olan Orkun, sahne kariyerine Latin ve Salon danslarıyla başlamış, Dans Sporları Federasyonu Organizasyon komitesinde görev almış, çeşitli okullarda dans eğitmenliği ve dance company menajerliği yapmıştır. Beyaz Yaka Tiyatro ve Prodüksiyon oluşumlarının kurucularından olan Orkun, “DanSinatra”, “619 Numaralı Ceset”, “Antrikot”, “Bedri Rahmi”, “White Room I-II”, “Huşu-Makine”, “In The Heights” gibi eserlerde dansçılık, oyunculuk, koreograflık, editörlük, sahne amirliği ve yardımcı yönetmenliğe kadar uzanan çeşitli deneyimler kazanmıştır.

Nejdi Şimşek

Müzik Direktörü

Müzik yaşamına askeri lisede klarinet eğitimi alarak başlamıştır. Lisans eğitimine İstanbul Teknik Üniversitesi Devlet Konservatuarı’nda Kompozisyon bölümü okuyarak devam etmiş, uzun yıllar Türk Armoni Yıldızları isimli Big Band orkestrasında  piyanist olarak görev yapmıştır

Yurtiçinde ve yurtdışında birçok caz festivaline piyano, trompet ve saksofon icracısı olarak katılmış ve besteleri bir çok platformda icra edilmiştir.

İlayda Başaran

Editör/Oyuncu

Sanat hayatına 9 yaşında katıldığı TRT Ankara Çoksesli Çocuk Korosu ile başlayan İlayda, okul korolarında, dans gruplarında ve müzikal oyunlarda yer almıştır. Lemur Sanat  kurucularından biri olarak “Evil Dead The Musical”, “Women’s Best” gibi işlere imza atmıştır. Daha sonra İstanbul Üniversitesi Devlet Konservatuarı Müzikal bölümü okumuş, İstanbul ve Ankara Devlet Tiyatrosu’nda çeşitli oyunlarda yer almıştır. Feniks Art Tiyatro Topluluğu’nda “İlk Randevu” eserinin yönetmeni ve “Terapi-Kara Kabare” eserinin editörü ve oyuncusu olarak  görev almaktadır.

Çağla İmre Tolga

Koreograf/Oyuncu

26 Ağustos 1988 senesinde Ankara’da doğmuştur. 1994 yılında başladığı bale eğitimini Royal Academy of Dancing sertifikasıyla tamamlamış, Üniversite yaşantısında da baleyi hayatından eksik etmemiş, dans kariyerini bale eğitmeni olarak sürdürmüştür. Çeşitli dans topluluklarında yer alan Çağla,  halen bale eğitmeni ve koregraf olarak dans kariyerini sürdürmektedir. İngilizce ve Fransızca bilen Çağla, Ankara Özel Tevfik Fikret Lisesi ve Bilkent Üniversitesi mezunudur.

Eren Özkan

Oyuncu

1996 Ankara doğumlu olan Eren, Tiyatro kariyerine onbeş yaşındayken Ankara Orta Oyuncuları Tiyatrosu’nda başlamış,  “Yılanların Öcü”, “Yer Demir Gök Bakır”, “Fehim Paşa Konağı”, “Yedi Kocalı Hürmüz” gibi oyunlarda çeşitli rollerde oynamıştır. Halen Hacettepe Üniversitesi Ankara Devlet Konservatuvarı Tiyatro Bölümü’nde eğitimine devam etmektedir.

Editörün Yorumu: Sizler için gidip oyunu seyrettim. Muhteşem dekore edilmiş şirin bir tiyatro salonunda iki saat keyifli zaman geçirdim. oyuncuların hepsi çok ama çok samimi ve cana yakındı. Her biriyle tek tek sohbet ettim. Pariste bir kabarede gibiydim. Avrupa normlarında bir oyundu. Yazan ve yöneten değerli yazar Bülent Usta mükemmel bir oyun çıkarmış. Emeği geçen herkesi kutluyorum. Mutlaka gidip oyunu seyretmenizi istiyorum. eminim siz de benim gibi çok keyif alacaksınız. Tiyorto koltukları seyircisiz ve alkışsız olmaz. Lütfen oyuncuları yalnız bırakmayın. Başka bir oyunda buluşmak üzere sevgiyle kalın.

Reklam
Sende Yorumla...
Kalan karakter sayısı : 500
İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR X
Monaco – Monte Carlo
Monaco – Monte Carlo
Yunanistan-Atina
Yunanistan-Atina